Alla inlägg den 14 november 2015

Av everyoneisamazing - 14 november 2015 12:31

Vart är denna värld På väg någonstans!?! Det som hänt i Paris är sjukt! jag bor i ett område som det hände granska mycket grejer, alltså bilbränder, rån, "små" skottlossningar, eldande i bibliotek, sånt får mig att tycka att det är hyfsat jobbigt att sånt händer nära mig, men det är även sånt som sker i Paris och i andra delar av världen som får mig osäker på att gå från bussen när det är mörkt. När kommer något sånt här hända igen!? Många av mina tankar just nu är hos dem i Paris men även hos alla dessa flyktingar som måste fly från sina hem för att kunna leva!! 

Min So-lärare brukar prata med min klass om varför folk flyr ifrån sina hem. Hon brukar oftast säga att flyktingar inte kommer för att "ta" våra pengar, utan dem kommer för att dem vill leva. Jag tycker att det stämmer. Om det blev krig här i Sverige skulle jag självklart försöka fly för att leva! Det skulle väl antagligen dem flesta göra? 


Jag hoppas ingen tar illa upp av detta inlägg. Jag ville bara få ut lite tankar.


och ännu en gång #prayforparis

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Som sagt här kommer ni få läsa om mitt liv och andra roliga saker.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards